King Kong, Karizmatik Bir Epiktir

King Kong filmi fikir olarak ortaya çıktığı sırada, (1933) ABD ekonomisi ve halkı, derin bir ekonomi buhranının en derin dönemi yaşanıyordu. 1930’lu yıllarda kent yaşamında uzun ekmek kuyruklarındaki bunalan insanların ortak talebi "Ekmek ve Sirk" ti. “Dünyanın Sekizinci Harikası” olarak propagandası yapılan King Kong, dönemin yılgın seyircileri ve gösterge bilimciler için büyük bir fırsat olur.

0
21361

Mehmet Dursun yazdı

King Kong filmi fikir olarak ortaya çıktığı sırada, (1933) ABD ekonomisi ve halkı, derin bir ekonomi buhranının en derin dönemi yaşanıyordu. 1930’lu yıllarda kent yaşamında uzun ekmek kuyruklarındaki bunalan insanların ortak talebi “Ekmek ve Sirk” ti. “Dünyanın Sekizinci Harikası” olarak propagandası yapılan King Kong, dönemin yılgın seyircileri ve gösterge bilimciler için büyük bir fırsat olur.

Bu anlamda sinema, (sanat) dünya  tarihi boyunca kitle toplumlarımın dramatik krizlerden çıkmasının en önemli argümanı olmuştur. Kong filmlerinde ABD’nin talan ve emperyalist politika  düzenini benimseyen  insanlar, Kong’u yaşadığı adadan zincire vurulmuş bir şekilde, ( köleleştirip ) üzerinden para kazanmak amacıyla metropole getirir, Kong’un hikayesi ABD hava kuvvetlerinin gövde gösterisi içerisinde, Empire States binasında, fallik simgeden medet umduğu  erkeklik gösterisi içerisinde, üzücü bir şekilde  öldürülmesi ile son bulur. 

Benim içinse King Kong, hikayesi bakımından aslında acıklı bir Güzel-Çirkin aşk  hikayesidir. Aslında Kong’u uçaklar değil, trajik bir aşkın yol açtığı güzellik öldürmüştür. O ergensel vahşi  siyah libidosunu bir fantazya içine  boşaltıp kendi kendini  evcilleştirmiş bir şövalyeledir. İnsansal bir romansa sahip olmasa da Kong, yalın duruşlu, kişilik sahibi, duygusal, öldüğü  esnada bile sevdiğini kurtaran gururlu bir kahraman, güzelliğe karşı aşırı hassas, tabiat server bir eko aktovist, sinema tarihinin gördüğü  en karizmatik mitlerinden biridir. Kong bir epiktir. 

Kong Skull Island
TEILEN
Önceki İçerikKendi Dilimizi Konuşamıyorken Akıcı İngilizce Senin Neyine
Sonraki İçerikAlanya hakkında bilinmesi gerekenler
Mehmet Dursun
Mehmet Dursun, 1980 Yılında İstanbul da doğdu. İlk, orta ve Lise öğrenimini İstanbul’un muhtelif yerlerinde bitirdi. Çocukluk yıllarında izlediği The Crow, Videodrome, Boxing Helena, The Silence of the Lambs filmleri ilerideki sinema kariyerine keskin yön verdi. Ferhan Şensoy’un kültleşmiş oyunu Ferhangi Şeyleri izleyip oyuncu olmaya karar verdi. 2001 yılında İBB Şehir Tiyatroları sınavlarını kazanarak konservatuar bölümü okudu. Yazarlık, yönetmenlik ve oyunculuk bölümleri eğitimi aldıktan sonra çeşitli tiyatro oyunlarında oynadı. Öğrencilik döneminde Heykel ve Fotoğraf sanatçılarına modellik yaptı. Pazartesi, E.Berfin Bahar, Ütopya, Picus, Altyazı, sinema gibi sanat dergilerinde çeşitli öyküleri, şiirleri, deneme yazıları, tiyatro ve sinema filmi eleştirileri yayımlandı. Heykel ve fotoğraf sanatçılarına modellik yaparak 2005-2006 yılları arasında özel sektörde drama eğitmenliği yaptı. Aynı dönem tiyatroya ara verip sinemaya geçiş yaptı. 2006 Mahremiyet, Iskarta, Asker, Hüküm, Eksik Hayatlar, Üst Kattaki Terörist isimli, ulusal film festivallerinde yarışmış kısa filmlerde oynadı. 2011 yılında Çorum Hitit Üniversitesi Geleneksel El Sanatları Bölümünü bitirdi. Devamında Beyoğlu Aslıhan Pasajında 5 yıl sahaf olarak çalıştı. Çeşitli sebeplerle Avrupa Yakası’ndan Anadolu Yakası’na taşınmak zorunda kaldığında hep içinde olan gazetecilik mesleğine geçiş yaptı. Halen Kurt Medya Grubu (KMG) bünyesinde Güncel Posta ve Gazete 1453 gazetelerinde haber müdürlüğü ve köşe yazarlığı yapmaktadır.