‘Yakın’ sandıklarımız ne kadar ‘uzak’

Yazarın ‘uzak’ kelimesine yüklediği anlamları düşündüm bir an. Sonra bir boşluk kapladı içimi ve her yanı. Aslında ‘yakın’ sandıklarımızın ne kadar ‘uzak’ olduğunu anladım.

0
10940

İbrahim Atlı

“Uzaklara geldiğini anımsıyordu yalnızca, çok uzaklardan.” (s.13) Hasan Ali Toptaş’ın Gölgesizler adlı romanında geçen bir cümle… Yazarın ‘uzak’ kelimesine yüklediği anlamları düşündüm bir an. Sonra bir boşluk kapladı içimi ve her yanı. Aslında ‘yakın’ sandıklarımızın ne kadar ‘uzak’ olduğunu anladım. Bu bir kuruntu değil. Bir dakika düşününce bu kanaatime katılacaksınız. Kendimiz bile kendimize uzaklaşıyoruz. Dünkü fikirlerimizle bugünkü fikirlerimiz bile uyum sağlamıyor. Çünkü dün artık çok uzak. ‘Nasıl uzak? Aradan daha 24 saat bile geçmedi!’ diyebilirsiniz. Peki o zaman!

Bana dünü getirin size inanayım. Dün artık bir zaman boşluğunda kaldı. İçimi ve her yanı kaplayan boşlukta. Şairin “Memleket mi, daha uzak / gençliğim mi, yıldızlar mı?” sorusunu sadece mısraya ahenk sağlamak için yazılmış bir cümle olarak değerlendirirsek elbet saçma gelecek dediklerim. Ama her şeye ‘uzak’ kaldık. Günbegün yakınlaştığımız tek şey ölüm. O yüzden günü iyi değerlendirmeye, sevdiklerinizi üzmemeye daha önemlisi adam olmaya gayret edin. Yalanlar, küçük oyunlarla ‘uzak’laştığınız yakınlarınız değil kendinizsiniz. Sezai Karakoç iyimserliğiyle hayata bakıp çürümenin sonunda bir tazelenme olacağına inanıyorum. Diriliş kaçınılmaz. Bu bakımdan çürürken kokmamaya gayret edin hiç değilse.

Ayasofya

Çok ilginç bir dönemde yaşadığıma inanıyorum. Darbe girişimi, Dünyayı etkileyen salgın, uzayda üs kurma çabaları derken “Sanırım şaşıracağım bir gelişme daha yaşanmaz!” derken Ayasofya’nın tekrar ibadethaneye çevrildiği haberini gördüm. Tabii ki Ayasofya’nın manevi değeri çok yüksek. Ayasofya demek, İstanbul’un fethi demek, İstanbul İslam’ın demek. Bu sırada caminin müze statüsünden çıktığı için üzülenleri gördüm. Şunu söylemek isterim ‘Geçmişten Geleceğe Üsküdar’ belgeselini hazırladım, sundum ve tasarlayıp tamamladım. Osmanlı’dan kalan tüm camiler aynı zamanda bir müze statüsündedir. Tabii bu bilet almadan abdest alınarak girilen ‘açık hava müzesidir’. Dolayısıyla diğer camilerin sanat değerini hiçe sayıp Ayasofya’nın sanat değerinin düşeceğini düşünenleri görünce ben de üzüldüm. Ne denilebilir ki: ‘Ol mahiler ki derya içreler deryayı bilmezler’

TEILEN
Önceki İçerikSokak hayvanları dile gelse!
Sonraki İçerikİnsanı sanatsal üretime iten şey…
İbrahim Atlı
İbrahim Atlı, Aydın doğumludur. İlköğretim ve Lise hayatını Aydın’da tamamlayan İbrahim Atlı, 2004 yılında üniversite eğitimi için gittiği Çanakkale’de Lisans (2004-2008), Pedagojik formasyon (2009-2010) ve Yüksek Lisans (2010-2012) eğitimini tamamlamıştır. Türk Dili Edebiyatı bölümü mezunu olan Atlı yüksek lisans sırasında İstanbul’a yerleşmiştir. 2010 – 2015 yılları arasında Üsküdar’da çıkardığı Kalem Gazetesi’nin Kurumsal İletişim Direktörlüğü görevini üstlenmiştir. Bu süreç içerisinde Kalem Ajans bünyesinde Üsküdar Gurme Rehberi (2013), Adalar Gezi Rehberi (2014) ve Üsküdar Life dergilerini hizmete sunmuştur. Bu yayımların mutfağından sunumuna işin her aşamasında katkı sunan Atlı 2016-2017 yılları arasında Akşam Gazetesi’nde editörlük görevini üstlenmiş, Akşam Ege eklerini çıkarmış ve Akşam Cumartesi’de röportaj gerçekleştirmiştir. Bir süre metin yazarlığı yapan İbrahim Atlı, Geçmişten Geleceğe Üsküdar projesini Üsküdar Belediyesi ile hayata geçirmiştir. Proje ile Üsküdar’ın tarihi camiilerinin belgesel çekimlerini hizmete sunmuştur. 2017 – 2018 yılları arasında TÜGVA Genel Merkezi’nde Kurumsal İletişim Direktörlüğü görevini sürdüren Atlı, aynı kurum altında çalışmaya devam etmektedir. 2019 yılında Muğla’ya yerleşen İbrahim Atlı, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi’nde Yeni Türk Edebiyatı alanında doktora eğitimini sürdürmekte ve bu süre zarfında Güncel Posta Gazetesi ve Gazete1453’ün köşe yazarlığını ve Kurumsal İletişim Direktörlüğü görevini üstlenmektedir. İbrahim Atlı orta derece İngilizce bilmektedir ve evlidir.