Mehmet Dursun Yazdı
Kim Ailesi hızla metropolleşen Seul’un yuttuğu bir kenar mahallede bodrumdan bozma bir evde işsiz, obur ve açgözlü bir şekilde yaşamaktadırlar. Ailenin oğlunun zengin ve varlıklı Park ailesinin kızına İngilizce dersi vermesi ile başlıyor ve çok geçmeden kendi ailesi ile birlikte Park ailesinin hayatının bir parçası olmaya başlar.
Madeo, Memories of Murder, The Host ve Snowpiercer gibi filmleri ile tanınan Güney Kore’li usta yönetmen Bong Joon Hoo, son filmi Parasite ile toplumun alt- üst ( zengin-fakir) çatışmasını fotoğrafını çekiyor sinemaseverlere.
Hoo, zaman zaman Shakespeareyen komedi öğelerini kulanarak katman katman güçlü bir drama üzerine inşaa etmiş filmi. Senaryonun uzun zamanlara yayılarak nakış gibi işlendiğini söylemek gerek. Zira yönetmen film hakkında verdiği çeşitli röportajlardan birinde ‘Başka bir aileye sızma fikrini fakir üniversite öğrenciliği günlerimde hep aklıma gelirdi’ demiştir.
Özellikle gece çelimleri dijital kamera ile çekilmesine rağmen çok iyi iş çıkarılmış. Ailenin yağmur ve sel ile birlikte merdivenlerden inerek kendi mahallelerine döndükleri sahneler renk olarak çok başarılı. Filmde de sıkça vurgulanan ‘koku’ imgesinin insan hayatında ve sinemada ne kadar önemli olduğunun altını çizmek gerek.
Parasite 72.Cannes Film Festivali’nde Altın Palmiye ödülünü jüri oy birliğiyle almıştı. Kuvvetle muhtemeldir ki 2020 Oscar ödüllerinde en iyi yabancı film adaylığına kalacak 5 filmden biri olacaktır.
Yazarın diğer yazıları:Joker Filmi’nin iç dünyasına yolculuk